COMMUNICATIVE INFLUENCE IN ENGLISH IDEATION DISCOURSE: RESPONSIVE STRATEGIES (BASED ON TED INTERNET PLATFORM)

Ключові слова: Англомовний дискурс ідеації, волевиявлення, емоції, ініціальна стратегія, комунікативний вплив, раціональне мислення, респонсивна стратегія

Анотація

Стаття присвячена визначенню та опису респонсивних стратегій, реалізованих суб’єктами англомовного дискурсу ідеації. Англомовний дискурс ідеації є процесом і результатом взаємодії комунікантів у соціально-культурному контексті публічної промови. Суб’єктами цього дискурсу є ідеатор та реципієнт(-и), які здійснюють когнітивно-комунікативну діяльність, змістом якої є прийняття та втілення ідеї, яка є об’єктом цієї взаємодії. Ідея є ментальною структурою, яка втілюється вербальними та невербальними засобами комунікації. Глобальний соціально значущий комунікативний намір ідеатора полягає у здійсненні комунікативного впливу на реципієнтів з метою втілення у соціальну практику ідеї промови. Ця мета досягається через ініціальні комунікативні стратегії інформування, переконування та спонукання, яким підпорядковуються субстратегії: інформативні, інформативно-персуазивні, персуазивні, персуазивно-спонукальні і спонукальні. Субстратегії спрямовуються на різні сфери свідомості реципієнтів – раціональне мислення (інформативні, інформативно-персуазивні), емоції (персуазивні), волевиявлення (спонукальні) – або на підсвідомість (персуазивно-спонукальні). Респонсивні комунікативні дії реципієнтів поділяються на миттєві (вербальні: вигуки, короткі відповіді; невербальні: сміх, оплески, жести) і відстрочені (вербальні: кваліфікація ідеаційної промови за допомогою трьох з чотирнадцяти запропонованих прикметників позитивної / негативної оцінки; невербальні: загальна та середньомісячна кількість переглядів відео ідеаційної промови). Наукова цінність дослідження полягає у з’ясуванні конститувних рис нового об’єкта лінгвістичного аналізу – англомовного дискурсу ідеації й з’ясуванні його конститутивних рис із застосуванням інференційного аналізу, який дозволяє виявити стратегії раціонального, емотивного, орієнтованого на волевиявлення комунікативного впливу та відповідних цьому впливу респонсивні стратегії, втілювані у вербальних і невербальних діях суб’єктів дискурсу.

Опубліковано
2019-04-08