Комунікативно-когнітивний аспект в українськомовній підготовці іноземних громадян

  • Інна Вікторівна Бедько Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана
Ключові слова: українська мова як іноземна, комунікативно-когнітивний підхід, мовленнєва діяльність

Анотація

У статті визначено сучасні тенденції викладання української мови як іноземної, аналізується роль комунікативно-когнітивного підходу до викладання української мови іноземним громадянам, розглядаються інноваційні методи викладання української мови як іноземної у вищих навчальних закладах. Кінцевою метою визначається формування комунікативно-когнітивної компетенції в студентів-іноземців.

Біографія автора

Інна Вікторівна Бедько, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

викладач кафедри української мови та літератури 

Посилання

Акишина А.А., Каган О.Е. Учимся учить. Для преподавателя русского языка как иностранного / А.А. Акишина, О.Е. Каган. – М. : Рус. Яз. Курсы, 2004. – 225 с.

Барабанова Г.В. Методика навчання професійно-орієнтованого читання внемовному ВНЗ / Г.В. Барабанова. – К. : Фірма «ІНКОС», 2005. – 315 с.

Бей Л.Б., Тростинська О.М. Проблеми викладання української мови різнимкатегоріям іноземних студентів / Л.Б. Бей, О.М. Тростинська // Вісник ХНУ імені В.Н. Каразіна. – 2009. – № 12. – С. 42−49.

Григоренко С.Е. Платошина В.В. Английский язык для студентов-медиков / С.Е. Григоренко, В.В. Платошина. – Белгород : НИИ БелГУ, 2016. – 103 с.

Жлуктенко Ю.О. Методика викладання іноземних мов у вищій школі / Ю.О. Жлуктенко. – К. : Вища школа, 1971. – 34 с.

Игнатова И.Б. Коммуникативно- когнитивный подход в современной лингвометодике обучения РКИ / И.Б. Игнатов // Мир русского слова. – 2007. – № 3.– С. 69–72.

Конопляник Л.М. Комунікативно-когнітивний підхід до навчання іноземної мовипрофесійного спрямування / Л.М. Конопляник // Вісник Черкаського університету ім. Богдана Хмельницького. – 2013. – № 13(266). – С. 117–124.

Кочерган М.П. Загальне мовознавство. Підручник / М.П. Кочерган. – К. : Видавничий центр «Академія», 2006. – 464 с.

Колесникова И.А. Англо-русский терминологический справочник по методикепреподавания иностранных языков / И.А. Колесникова. – СПб., Рус.-Балт. информ. ЦентрБЛИЦ, 2008. – 223 с.

Кубрякова Е.С. Язык и знание : На пути получения знаний о языке / Е.С. Кубрякова. – М. : Языки славянской культуры, 2004. – 560 с.

Леонтьев А.А. Методика / А.А. Леонтьев. – М. : Русский язык, 1988. – 183 с.

Пассов Е.И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению: Пособие для учителей иностранного язика / Е.И. Пассов. – М. : Просвещение, 1991. – 223 с.

Ситнов Ю.А. Коммуникативно-когнитивная методика обучения иностраннымязыкам (на материале сложных грамматических явлений испанского языка) : [монографія] / Ю.А. Ситнов. – Пятигорск : ПГЛУ, 2004. – 218 с.

Солсо Р. Когнитивная псиология : [монографія] / Р. Солсо. – СПб. : Изд. ДомПитер, 2002. – 592 с.

Тарнопольський О.Б. Методика навчання іншомовної мовленнєвої діяльності увищому мовному закладі освіти Навчальний посібник/ О.Б. Тарнопольський. – К. : Фірма «Інкос», 2006. – 248 с.

Туркевич О.В Методика викладання української мови як іноземної: розвитокнауки і становлення терміна / О.В. Туркевич // Теорія і практика викладання української мови як іноземної – 2009. – Вип. 4. – С. 137–144.

Чернова А.В. Інноваційні підходи у викладанні української мови як іноземної / А.В. Чернова // Ученые записки Таврического национального университета им. В.И. Вернадского. Серия «Филология. Социальніе коммуникации» – Том 25(64) часть № 2. – С. 318.

Шатилов С.Ф. Актуальные проблемы методики обучения русскому языку иностранных учащихся / С.Ф. Шатилов. – Л. : ЛГУ, 1985. – 283 с.

Опубліковано
2019-08-23