Комунікативно-прагматична стратегія самопрезентації ліричного Я та мовленнєві тактики її реалізації в ідіодискурсах Р. Фроста і К. Сендберга
Анотація
У статті проаналізовано сутнісні характеристики функціонування комунікативно-прагматичної стратегії самопрезентації ліричного я та мовленнєвих тактик її вираження в ідіодискурсах представників епохи американського модернізму Р. Фроста і К. Сендберга. Було доведено, що в ідіодискурсах, що аналізуються, мовленнєвими тактиками реалізації зазначеної стратегії виступають: тактика створення позитивного іміджу ліричного я, тактика солідаризації образу автора з адресатом, тактика дистанціювання.
Посилання
Бабич В.І. Ліричне я в ідіодискурсах Р. Фроста і К. Сендберга : лінгвокогнітивний і комунікативно-прагматичний аспекти : дис. … канд. філол. наук : спец. 10.02.04 / В.І. Бабич. – Херсон, 2017. – 217 с.
Гофман И. Представления себя другими в повседневной жизни / И. Гофман. – М. : Канон-Пресс-Ц, 2000. – 304 с.
Дейк Т. А. ван. Стратегии понимания связного текста / Т. А. ван Дейк, В. Кинч // Новое в зарубежной лингвистике. – М. : Прогресс, 1988. – Вып. 23 : Когнитивные аспекты языка. – С. 153–211.
Дубских А.И. Средства реализации коммуникативной стратегии самопрезентации личности в массово-информационном дискурсе / A.И. Дубских // Вестник Челябинского государственного университета. – 2008. – № 30(171). Филология. Искусствоведение. – Вып. 35. – С. 50–54.
Иссер О.С. Коммуникативные стратегии и тактики русской речи : монография / О.С. Иссерс. – Омск : Изд-во Омского гос. ун-та, 1999. – 285 с.
Dijk T. A. van. The Study of Discourse / T. A. van Dijk // Discourse as Structure and process. – London : Sage Publications, 1997. – P. 1–35.
Dijk T. A van. Strategies of discourse comprehension / T. A. van Dijk, W. Kintsch. – New York : Academic press, 1983. – 375 p.
Goffman E. Relations in Public : microstudies of the public order / E. Goffman. – London : Allen Lane. The Penguin Press, 1971. – 396 p.