Фаховий аналіз медійної фразеології в юрислінгвістичному аспекті

  • Дмитро Юрійович Сизонов Інститут філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Бюро лінгвістичної експертизи Міжнародної торгової палати
Ключові слова: медійний фразеологізм, мова ЗМІ, медіалінгвістика, юрислінгвістика, лінгвістична експертиза медіатексту

Анотація

У статті в юрислінгвістичному аспекті на матеріалі сучасних українських медіаджерел в трьох видах комунікації – рекламній, політичній, віртуальній (сфера Інтернет) – проаналізовані медійні фразеологізми як експресивні універсалії масової свідомості.

Біографія автора

Дмитро Юрійович Сизонов, Інститут філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Бюро лінгвістичної експертизи Міжнародної торгової палати

доцент кафедри стилістики та мовної комунікації, член, кандидат філологічних наук

Посилання

Горшков Д. Мова ворожнечі: що це таке і як з цим боротися / Дмитро Горшков // Телекритика. [Електронний ресурс]. –

Режим доступу : http://www.telekritika.ua/media-etika/2008-10-06/41052.

Дуцик Д. «Мова ворожнечі» в дискурсі українських медіа / Д. Дудик // Збірник наукових праць Донецького державного університету управління Том ХІІІ. Серія Соціологія. Випуск 217. – Донецьк 2012. – С. 112–119.

Малькова В.К., Тишков В.А. Этничность и толерантность в средствахмассовойинформации / В.К. Малькова. – М., ИЭА РАН, 2002.

Мацюк Г. Прикладна лінгвістика : Питання мовної політики / Г. Мацюк. – 2-е вид. – Л., 2009. – 212 с.

Медіалінгвістика : словник термінів і понять / Л.І. Шевченко, Д.В. Дергач, Д.Ю. Сизонов / за ред. Л.І. Шевченко. – Вид. 2-ге, випр. і доп. – К. : ВПЦ«Київський університет», 2014. – 326 с.

Прадід Ю.Ф. Вступ до юридичної лінгвістики / Ю.Ф. Прадід. – Сімферополь, 2002. – 104 с.

Прадід Ю.Ф. У царині лінгвістики та права / Ю.Ф. Прадід. – Сімферополь : Еліньо, 2006. – 257 с.

Програма Бюро лінгвістичної експертизи на 2016–2017 рр. Затверджено на Засіданні Правління Українського національного комітету Міжнародної торгової палати 24 березня 2016 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://iccua.org/.

Савончак В.Я. Мова ворожнечі у ЗМІ: до дискусії про поняття / В.Я. Савончак // Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. Серія: Соціальні комунікації. 2011. № 968. Вип. 3. – С. 35–41.

Сизонов Д.Ю. Фразеологізми в сучасному рекламному тексті: медіалінгвістичний аналіз / Д.Ю. Сизонов // Актуальні проблеми української лінвгістики: теорія і практика. : [Зб. наук. праць]. – К. : ВПЦ «Київський університет», 2016. – Вип. ХХХІІ. – С. 32–40.

Г.Г. Слышкин От текста к символу: лингвокльтурные концептыпрецедетныхтекстов в сознании и дискурсе / Г.Г. Слышкин. – М. : Academia, 2000 – С. 34.

Українська мова без табу. Словник нецензурної лексики та її відповідників / Л. Ставицька. – К. : Критика, 2008.

Юрислінгвістика : словник термінів і понять / укладачі: Л.І. Шевченко, Д.В. Дергач, Д.Ю. Сизонов, І.В. Шматко / За ред. проф. Л.І. Шевченко. – К. : ВПЦ «Київський університет», 2015. – 348 с.

Perrin D. Medienlinguistik / DanielPerrin. – Konstanz : Utb, 2006. – 248 s.

Опубліковано
2019-08-25