Маніпулятивні тактики в ситуації мовного спілкування (на матеріалі оригінального латинського тексту поеми Вергілія «Енеїда»

  • Ольга Миколаївна Лефтерова Інститут філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка
Ключові слова: комунікативна культура, мовленнєва поведінка, маніпулятивні тактики

Анотація

Статтю присвячено питанням дослідження маніпулятивних тактик і стратегій у латинській художньо-мовній традиції. Аналіз античного дискурсу є важливою ланкою в дослідженні явища маніпуляції, оскільки саме в античному дискурсі сучасні науковці можуть віднайти як традиційне, так і нове, суголосне сучасності.

Біографія автора

Ольга Миколаївна Лефтерова, Інститут філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка

доцент кафедри загального мовознавства, класичної філології та неоелліністики, кандидат філологічних наук, доцент

Посилання

Абрамян Е. Цивилизация в XXI веке. Анализ обстановки в мире и перспектив будущего. Глобальные кризисы / Е. Абрамян. – М. : Терика, 2009. – 314 с.

Гадамер Х.-Г. Истина и метод: основы философской герменевтики / Х.-Г. Гадамер. – пер. с нем. – М. : Прогресс, 1988. – 704 с.

Ван Дейк Т. Язык, Познание, коммуникация / Т. ван Дейк. – М. : Прогресс, 1989. – 312 с.

Доценко Е. Психология манипуляции: феномены, механизмы и защита / Е. Доценко. – М. : ЧеРо ; Юрайт, 2000. – 342 с.

Зарецкая Е. Деловое общение : [учебник] : в 2 т. / Е. Зарецкая. – М. : Дело ; АНХ, 2008. – 704 с.

Иссерс О. Коммуникативные стратегии и тактики русской речи / О. Иссерс. – 4-е изд. – М. : КомКнига, 2006. – 288 с.

Кара-Мурза С. Манипуляция сознанием / С. Кара-Мурза. – М. : Алгоритм, 2000. – 681 с.

Бредемайер K. Черная риторика: Власть и магия слова / К. Бредемайер. – пер. с нем. – 2-е изд. – М. : Альпина Бизнес Букс, 2005. – 224 с.

Одинцов В. Композиционные типы речи / В. Одинцов // Функциональные типы русской речи / А. Кожин и др. – М. : Наука, 1982. – С. 130–210.

Пархоменко Т. Маніпулювання політичне / Т. Пархоменко // Філософія політики. Короткий енциклопедичний словник. – К. : Знання України, 2002. – С. 337–339.

Попова Е. Рекламный текст и проблемы манипуляции : дисс. … канд. филол. наук / Е. Попова. – М., 2005. – 190 с.

Слухай Н. Суггестия и коммуникация: лингвистическое программирование / Н. Слухай. – К. : УПЦ, 2012 – 319 с.

Чалдини Р. Психология влияния. Как научиться убеждать и добиваться успеха / Р. Чалдин. – М. : Эксмо, 2012. – 386 с.

Monti R. The Dido Episode and the Aeneid: Roman Social and Political Values in the Epic / R. Monti. – Leiden. : Brill, 1981.

Poschl V. Die Dichtkunst Virgils: Bild und Symbol inder Aeneis/ V. Poschl. – Berlin ; N.Y. : University of Michigan Press, 1977.

Толмачева О. Манипуляция. Психологическое воздействие и манипулятивные технологи / О. Толмачева [Электронный ресурс]. – Режим доступа : https://www.b17.ru/article/24195/.

Снитко О. Коммуникативная стратегия поощрения и речевые тактики ее реализации / О. Снитко [Электронный ресурс]. –

Режим доступа : http://uapryal.com.ua/scientific-section/snitko-e-s-kommunikativnaya-strategiya.

Стилистический энциклопедический словарь русского языка [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://stylistics.academic.ru.

Вергилий. Энеида / полное издание в одном томе с введением и комментарием Д.И. Нагувскаго / Вергилий. – Казань, 1891.

Опубліковано
2019-08-26