Причини виникнення комунікативних невдач у політичному тексті

лінгвопрагматичний аспект

  • Наталя Василівна Кондратенко Одеський національний університет імені І.І. Мечникова
Ключові слова: політичний дискурс, десемантизація, комунікативна невдача

Анотація

Статтю присвячено розгляду проблеми комунікативних невдач як відсутності розуміння реципієнтом наміру мовця. У політичному дискурсі комунікативні невдачі можуть виникати в результаті неправильно створеного тексту, зокрема у випадку його десемантизації. Лексичні і граматичні шаблони спричиняють зникнення смислу в політичному тексті, зменшуючи його смислове навантаження на реципієнта.

Біографія автора

Наталя Василівна Кондратенко, Одеський національний університет імені І.І. Мечникова

доктор філологічних наук, професор

Посилання

1. Бацевич Ф. С. Основи комунікативної девіатології / Ф. С. Бацевич. – Львів :
ЛНУ, 2000. – 238 с.
2. Земская Е. А. К построению типологии коммуникативных неудач (на материале естественного русского языка) / Е. А. Земская, О. П. Ермакова //
Язык как деятельность : Морфема. Слово. Речь. – М. : Языки славянской
культуры, 2004. – С. 601-647.
3. Зирка В. В. Манипулятивные игры в рекламе : лингвистический аспект / В.
В. Зирка. – Днепропетровск : ДНУ, 2004. – 294 с.
4. Карасик В. И. Языковой круг : личность. Концепты, дискурс /
В. И. Карасик. – М. : Гнозис, 2004. – 390 с.
5. Кривоносов А. Д. PR-текст в системе публичных коммуникаций. 2-е изд. /
А. Д. Кривоносов. – СПб. : Петербургское востоковедение, 2002. – 288 с.
6. Серажим К. С. Дискурс як соціолінгвальне явище : Методологія, архітектоніка, варіативність / К. С. Серажим. – К. : КНУ, 2002. – 392 с.
7. Черепанова И. Ю. Заговор народа. Как создать сильный политический
текст / И. Ю. Черепанова. – М. : КСП+, 2002. – 464 с.
8. Шейгал Е. И. Семиотика политического дискурса / Е. И. Шейгал. – М. :
Гнозис, 2004. – 326 с
Опубліковано
2019-04-02