Синестезійність як один із принципів архітектоніки англомовного креативного дискурсу

  • Людмила Віталіївна Короткова Херсонський державний університет
Ключові слова: синестезія, креативний дискурс, вербальна музика

Анотація

У статті розглянуто актуальну наукову проблему використання креативного потенціалу синестезії в англомовному дискурсі. Показано, що феномен синестезії сприяє кращому сприйняттю цілісності художнього світу, створеного адресантом, й істотно збільшує інтерпретативні стратегії адресата. Дослідження виконано на матеріалі оповідання Вірджинії Вульф “The String Quartet”.

Біографія автора

Людмила Віталіївна Короткова, Херсонський державний університет

доцент кафедри перекладознавства та прикладної лінгвістики, кандидат філологічних наук, доцент

Посилання

1. Аристотель. О душе / Аристотель // Сочинения : в 4 т. – М. : Мысль, 1976. – Т. 1. – 1976. – С. 371–448.
2. Гак В. Сопоставительная лексикология / В. Гак. – М. : Международные отношения, 1977. – 265 с.
3. Галеев Б. Синестезия в мире метафор / Б. Галеев [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://synesthesia.prometheus.
kai.ru/sinmet_r.htm.
4. Гениева Е. Два «я» Вирджинии Вульф / Е. Гениева // Вестник Европы. – 2005. – № 13–14 [Электронный ресурс]. – Режим
доступа : http://magazines.russ.ru/vestnik/2005/13/ge34.html.
5. Гердер И. Избранные сочинения / И. Гердер. – М. : ГИХЛ, 1959. – 392 с.
6. Дмитренко Н. Звук і колір: феномен синестезії у творчому мисленні Я. Івашкевича (на матеріалах українськомовних
видань) / Н. Дмитренко // Журналістика. – 2014. – № 57. – С. 54–67.
7. Зайцева М. Синестезийность как системное свойство художественного сознания : дисс. … докт. искусствоведения /
М. Зайцева. – Саратов : СГК, 2014. – 335 с.
8. Кримський С. Запити філософських смислів / С. Кримський. – К. : Парапан, 2003. – 240 с.
9. Лаврухина В. Синестетическая метафора в поэтическом тексте / В. Лаврухина // Русская филология: Вестник Харьковского национального педагогического университета имени Г.С. Сковороды. Научно-методический журнал. – 2013. – № 3–4. –
С. 13–17.
10. Лосев А. Музыка как предмет логики / А. Лосев // Форма – Стиль – Выражение. – М. : Мысль, 1995. – С. 405–570.
11. Любарець Н. Музикальність у жанровій поетиці художньої прози Вірджинії Вульф / Н. Любарець // Science
and Education a New Dimension. “Philology”. – 2015. – № 3 (10). – Is. 47. – С. 67–71.
12. Мелько Х. Типологія засобів відображення синестетичних уявлень людини в постмодерністському художньому дискурсі (на матеріалі англійської та української мов) : автореф. дис. … канд. філол. наук : спец. 10.02.17 «Порівняльно-історичне
і типологічне мовознавство» / Х. Мелько. – К., 2010. – 17 с.
13. Пауль Г. Принципы истории языка / Г. Пауль. – М. : Изд-во иностранной литературы, 1960. – 500 с.
14. Узнадзе Д. Общая психология / Д. Узнадзе. – М. ; СПб., 2004. – 413 с.
15. Уорф Б. Отношение норм поведения и мышления к языку / Б. Уорф // Новое в лингвистике. – Вып. 1. – М., 1960. –
С. 163−164.
16. Эко У. Имя розы: роман / У. Эко ; пер. с ит. Е. Костюкович ; послесл. Ю. Лотмана. – М. : Кн. палата, 1989. – 486 с.
17. Словарь музыкальных терминов [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.bibliotekar.ru/slovar-muzika/159.
htm.
18. Woolf V. The String Quartet / V. Woolf // Woolf V. Monday or Tuesday : Eight Stories. – N.Y. : Dover Publications, Inc., 1997. –
P. 31–35.
Опубліковано
2019-07-18