Когнітивний складник у формуванні комунікативної компетентності особистості (на матеріалі української мови)
Ключові слова:
компетенція, компетентність, когнітивна методика, ситуаційний метод
Анотація
Стаття присвячена аналізу когнітивного складника формування комунікативної компетентності особистості. У роботі аналізується ситуаційний метод як один із найефективніших способів формування комунікативної компетентності
учнів на уроках української мови.
Посилання
1. Бабич Н. Основи культури мовлення / Н. Бабич. – Львів : Світ, 1990. – 232 с.
2. Бацевич Ф. Основи комунікативної лінгвістики / Ф. Бацевич. – К. : Академія, 2004. – 344 с.
3. Волкова І. Мовні й мовленнєві компетентності: теоретико-методичний аспект / І. Волкова // Актуальні проблеми
слов’янської філології: міжвузівський зб. наук. статей «Лінгвістика і літературознавство». – Ніжин : Аспект-Поліграф, 2007. –
Вип. 14. – С. 6–12.
4. Гончаров С. Методи та технології навчання в кредитно-трансферній системі організації навчального процесу : [навчально-методичний посібник] / С. Гончаров, В. Гурин. – Рівне : НУВГП, 2010. – 451 с.
5. Голуб Н. Ситуаційний метод на уроках української мови в школі / Н. Голуб // Українська мова і література в школі. –
2013. – № 7. – С. 18–23.
6. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти // Дивослово. – 2004. – № 3. – С. 76–81.
7. Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання. – К. : Ленвіт, 2003. – 261 с.
8. Краткий словарь когнитивных терминов / Е. Кубрякова, В. Демьянков, Ю. Панкрац, П. Лузина ; под общ. ред. Е. Кубряковой. – М. : Изд-во МГУ, 1996. – 245 с.
9. Мацько Л. Матимемо те, що зробимо. До питання формування мовної культури / Л. Мацько // Дивослово. – 2001. –
№ 9. – С. 2–3.
10. Методика навчання української мови в середніх освітніх закладах / Колектив авторів, за ред. М. Пентилюк. – К. :
Ленвіт, 2009. – 400 с.
11. Мойсеюк Н. Педагогіка : [навчальний посібник] / Н. Мойсеюк. – К., 2007. – 656 c.
12. Новак М. Теоретичні основи формування комунікативної компетентності молодших школярів / М. Новак [Електронний
ресурс]. ‒ Режим доступу : http://ukped.com/statti/teorija-navchannja/5016-teoretychni-osnovy-formuvannia-komunikatyvnoikompetentnosti-molodshykh-shkoliariv.htm.
13. Пальчевський С. Педагогіка / С. Пальчевський [Електронний ресурс]. ‒ Режим доступу : http://pidruchniki.
com/1587030535476/pedagogika/situatsiyniy_metod.
14. Пентилюк М. Актуальні проблеми сучасної лінгводидактики : збірник статей / М. Пентилюк. – К. : Ленвіт, 2011. – 256 с.
15. Почепцов Г. Теорія комунікації / Г. Почепцов. – К. : ВЦ «Київський університет», 1999. – С. 75–126.
16. Родигіна І. Компетентнісно-орієнтований підхід до навчання / І. Родигіна. – Х. : Вид. група «Основа», 2005. – 96 с.
17. Селіванова О. Сучасна лінгвістика: напрями та проблеми : [підручник] / О. Селіванова. – Полтава : Довкілля –
К, 2008. – 712 с.
18. Ситуационный анализ, или Анатомия кейс-метода / Под ред. д-ра социолог. наук, проф. Сурмина Ю. – К. : Центр
инноваций и развития, 2002. – 286 с.
19. Ягоднікова В. Кейс-метод (Case study) як форма інтерактивного навчання майбутніх фахівців / В. Ягоднікова [Електронний ресурс]. ‒ Режим доступу : http://www.rusnauka.com/1_NIO_2008/Pedagogica/25496.doc.htm.
20. Яшенкова О. Основи теорії мовної комунікації : [навч. посіб.] / О. Яшенкова. – К. : ВЦ «Академія», 2010. – 312 с.
2. Бацевич Ф. Основи комунікативної лінгвістики / Ф. Бацевич. – К. : Академія, 2004. – 344 с.
3. Волкова І. Мовні й мовленнєві компетентності: теоретико-методичний аспект / І. Волкова // Актуальні проблеми
слов’янської філології: міжвузівський зб. наук. статей «Лінгвістика і літературознавство». – Ніжин : Аспект-Поліграф, 2007. –
Вип. 14. – С. 6–12.
4. Гончаров С. Методи та технології навчання в кредитно-трансферній системі організації навчального процесу : [навчально-методичний посібник] / С. Гончаров, В. Гурин. – Рівне : НУВГП, 2010. – 451 с.
5. Голуб Н. Ситуаційний метод на уроках української мови в школі / Н. Голуб // Українська мова і література в школі. –
2013. – № 7. – С. 18–23.
6. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти // Дивослово. – 2004. – № 3. – С. 76–81.
7. Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання. – К. : Ленвіт, 2003. – 261 с.
8. Краткий словарь когнитивных терминов / Е. Кубрякова, В. Демьянков, Ю. Панкрац, П. Лузина ; под общ. ред. Е. Кубряковой. – М. : Изд-во МГУ, 1996. – 245 с.
9. Мацько Л. Матимемо те, що зробимо. До питання формування мовної культури / Л. Мацько // Дивослово. – 2001. –
№ 9. – С. 2–3.
10. Методика навчання української мови в середніх освітніх закладах / Колектив авторів, за ред. М. Пентилюк. – К. :
Ленвіт, 2009. – 400 с.
11. Мойсеюк Н. Педагогіка : [навчальний посібник] / Н. Мойсеюк. – К., 2007. – 656 c.
12. Новак М. Теоретичні основи формування комунікативної компетентності молодших школярів / М. Новак [Електронний
ресурс]. ‒ Режим доступу : http://ukped.com/statti/teorija-navchannja/5016-teoretychni-osnovy-formuvannia-komunikatyvnoikompetentnosti-molodshykh-shkoliariv.htm.
13. Пальчевський С. Педагогіка / С. Пальчевський [Електронний ресурс]. ‒ Режим доступу : http://pidruchniki.
com/1587030535476/pedagogika/situatsiyniy_metod.
14. Пентилюк М. Актуальні проблеми сучасної лінгводидактики : збірник статей / М. Пентилюк. – К. : Ленвіт, 2011. – 256 с.
15. Почепцов Г. Теорія комунікації / Г. Почепцов. – К. : ВЦ «Київський університет», 1999. – С. 75–126.
16. Родигіна І. Компетентнісно-орієнтований підхід до навчання / І. Родигіна. – Х. : Вид. група «Основа», 2005. – 96 с.
17. Селіванова О. Сучасна лінгвістика: напрями та проблеми : [підручник] / О. Селіванова. – Полтава : Довкілля –
К, 2008. – 712 с.
18. Ситуационный анализ, или Анатомия кейс-метода / Под ред. д-ра социолог. наук, проф. Сурмина Ю. – К. : Центр
инноваций и развития, 2002. – 286 с.
19. Ягоднікова В. Кейс-метод (Case study) як форма інтерактивного навчання майбутніх фахівців / В. Ягоднікова [Електронний ресурс]. ‒ Режим доступу : http://www.rusnauka.com/1_NIO_2008/Pedagogica/25496.doc.htm.
20. Яшенкова О. Основи теорії мовної комунікації : [навч. посіб.] / О. Яшенкова. – К. : ВЦ «Академія», 2010. – 312 с.