Креолізація вербальних і візуальних метафор в реалізації стратегії переконання
Ключові слова:
креолізований текст, вербальні і візуальні метафори, політична карикатура, політична комунікація, стратегії переконання
Анотація
Стаття присвячена проблемі впливу і переконання реципієнта за допомогою вербальних і візуальних метафор, що взаємодіють
у карикатурах політичного дискурсу. У дослідженні аналізуються принципи креолізації вербальних і візуальних метафор.
Посилання
1. Баранов А.Н. Политическая метафорика публицистического текста: возможности лингвистического мониторинг/ А.Н.
Баранов // Язык СМИ как объект междисциплинарного исследования. – М., 2003. – С. 134-140.
2. Румянцева Е.А. Стратегии и тактики речевого убеждения (на материале речи Президента Украи-
ны Петра Порошенко в Конгрессе США) / Е.А. Румянцева // Записки з романо-германської філології. –
Одеса: КП ОМД, 2014.– Вип.2 (33). – С. 94-104.
3. Румянцева Е.А. Политическая метафора в Украине (на материале англоязычных СМИ) / Е.А. Румянцева //М 74 Мова і
культура. (Науковий журнал). – К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2014. – Вип.17. – Т.ІІІ (171). – 416 с. – С. 18 – 28.
4. Почепцов Г.Г. Теория коммуникации / Г.Г. Почепцов. – М.; Киев, 2001. – С. 117.
5. Benoit W.L., Klyukovski A.A., Mchale J.P., Airne D. A fantasy theme analysis of political cartoons on the Clinton-Lewinsky-
Starr affair/W.L. Benoit, A.A. Klyukovski // Critical Studies in Media Communication. 2001. Vol. 18 (4). – P. 337-394.
6. Buell E. H., Maus M. Is the pen mightier than the word? Editorial cartoons and 1988 presidential nominating politics/ E.H. Buell,
M. Maus // Political Science and Politics. 1988. Vol. 21(3). – 847 p.
7. DeSousa M.A., Medhurst M.J. Political cartoons and American culture: Significant symbols of campaign 1980/M.A. DeSousa,
M.J. Medhurst // Studies in Communication. 1982. Vol.8. – P. 66-84.
8. Diamond M. No laughing matter: Post-September 11 political cartoons in Arab/Muslim newspapers/ M. Diamond // Political
Communication. 2002. Vol. 19(2). – P. 251-272.
9. Hovland C. I., Janis I. L., Kelly H. H. Communication and Persuasion: Psychological Studies of Opinion Change / C. I. Hovland,
I. L. Janis. – New Haven, 1953.
10. Hovland, Carl I.; Harvey, O. J.; Sherif, Muzafer Assimilation and contrast effects in reactions to communication and attitude
change / Carl I. Hovland; O. J. Harvey// The Journal of Abnormal and Social Psychology, Vol 55(2), Sep. 1957. – P. 244-252.
11. Lakoff G. Metaphor and War. The Metaphor System Used to Justify War in the Gulf [Электронный ресурс]. – Режим доступа:
http://georgelakoff.com/writings/ – 1991.
12. [Электронный ресурс]. – Режим доступа http://www.cartoonstock.com/
Баранов // Язык СМИ как объект междисциплинарного исследования. – М., 2003. – С. 134-140.
2. Румянцева Е.А. Стратегии и тактики речевого убеждения (на материале речи Президента Украи-
ны Петра Порошенко в Конгрессе США) / Е.А. Румянцева // Записки з романо-германської філології. –
Одеса: КП ОМД, 2014.– Вип.2 (33). – С. 94-104.
3. Румянцева Е.А. Политическая метафора в Украине (на материале англоязычных СМИ) / Е.А. Румянцева //М 74 Мова і
культура. (Науковий журнал). – К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2014. – Вип.17. – Т.ІІІ (171). – 416 с. – С. 18 – 28.
4. Почепцов Г.Г. Теория коммуникации / Г.Г. Почепцов. – М.; Киев, 2001. – С. 117.
5. Benoit W.L., Klyukovski A.A., Mchale J.P., Airne D. A fantasy theme analysis of political cartoons on the Clinton-Lewinsky-
Starr affair/W.L. Benoit, A.A. Klyukovski // Critical Studies in Media Communication. 2001. Vol. 18 (4). – P. 337-394.
6. Buell E. H., Maus M. Is the pen mightier than the word? Editorial cartoons and 1988 presidential nominating politics/ E.H. Buell,
M. Maus // Political Science and Politics. 1988. Vol. 21(3). – 847 p.
7. DeSousa M.A., Medhurst M.J. Political cartoons and American culture: Significant symbols of campaign 1980/M.A. DeSousa,
M.J. Medhurst // Studies in Communication. 1982. Vol.8. – P. 66-84.
8. Diamond M. No laughing matter: Post-September 11 political cartoons in Arab/Muslim newspapers/ M. Diamond // Political
Communication. 2002. Vol. 19(2). – P. 251-272.
9. Hovland C. I., Janis I. L., Kelly H. H. Communication and Persuasion: Psychological Studies of Opinion Change / C. I. Hovland,
I. L. Janis. – New Haven, 1953.
10. Hovland, Carl I.; Harvey, O. J.; Sherif, Muzafer Assimilation and contrast effects in reactions to communication and attitude
change / Carl I. Hovland; O. J. Harvey// The Journal of Abnormal and Social Psychology, Vol 55(2), Sep. 1957. – P. 244-252.
11. Lakoff G. Metaphor and War. The Metaphor System Used to Justify War in the Gulf [Электронный ресурс]. – Режим доступа:
http://georgelakoff.com/writings/ – 1991.
12. [Электронный ресурс]. – Режим доступа http://www.cartoonstock.com/