СТРАТЕГІЯ ІНТИМІЗАЦІЇ ТА ТАКТИКИ ЇЇ РЕАЛІЗАЦІЇ В ІДІОДИСКУРСАХ Р. ФРОСТА ТА К. СЕНДБЕРГА (НА МАТЕРІАЛІ АНГЛОМОВНОГО ПОЕТИЧНОГО ДИСКУРСУ МОДЕРНІЗМУ)
Ключові слова:
ідіодискурс, комунікативно-прагматичні стратегії й тактики, ліричне я, інтимізація, поетичні твори Р. Фроста та К. Сендберга
Анотація
Статтю присвячено дослідженню комунікативно-прагматичної стратегії інтимізації вираження ліричного я в ідіодискурсах Р. Фроста та К. Сендберга. Інтимізація розуміється як комунікативна стратегія та реалізується в дискурсі низкою тактик, що створюють ефект близькості, дружби та безпосереднього емоційно-інтелектуального спілкування автора із читачем. Проаналізовано мовленнєві тактики її реалізації в поетичному тексті. Зосереджено увагу на виділенні спільних для обох авторів рис стратегії й мовленнєвих тактик її текстової реалізації, виявлено відмінності у використанні мовно-мовленнєвих засобів реалізації цієї стратегії в обох ідіодискурсах
Посилання
1. Безугла Л. Когнітивно-прагматичні характеристики імпліцитних смислів у німецькомовному дискурсі : автореф. дис. …
докт. філол. наук / Л. Безугла. – К., 2009. – 28 с.
2. Болотнова Н. Поэтическая картина мира и ее изучение в коммуникативной стилистике текста / Н. Болотнова // Сибирский филологический журнал. – 2003. – Вып. 3–4. – С. 198–207.
3. Воробьева О. Текстовые категории и фактор адресата / О. Воробьева. – К. : Высшая школа, 1993. – 199 с.
4. Зірка В. Мовна парадигма маніпулятивної гри в рекламі : автореф. дис. … докт. філол. наук : спец. 10.02.02 «Російська
мова» / В. Зірка. – К., 2005. – 26 с.
5. Иссерс О. Коммуникативные стратегии и тактики русской речи / О. Иссерс. – М. : Едиториал УРСС, 2003. – 284 с.
6. Поплавский Б. О мистической атмосфере молодой литературы в эмиграции / Б. Поплавский // Поплавский Б. Неизданное. Дневники. Статьи. Стихи. Письма / Б. Поплавский. – М. : Христианское изд-во, 1996. – С. 256–259.
7. Якобсон Р. Лингвистика и поэтика / Р. Якобсон // Структурализм: «за» и «против». – М. : Прогресс, 1975. – С. 193–230.
8. Dillard J. Primary and secondary goals in the production of interpersonal influence messages / J. Dillard, C. Segrin, J. Harden //
Communications Monographs. – 1989. – Vol. 56. – P. 19–38.
9. Faryno J. Дешифровка / J. Faryno // Russian Literature. – 1989. – Vol. XXVI/I. – P. 1–68.
10. Kellerman K. Communication: Inherently Strategic and Primarily Automatic / K. Kellerman // Communication Monographs. –
1992. – Vol. 59. – P. 288–300.
докт. філол. наук / Л. Безугла. – К., 2009. – 28 с.
2. Болотнова Н. Поэтическая картина мира и ее изучение в коммуникативной стилистике текста / Н. Болотнова // Сибирский филологический журнал. – 2003. – Вып. 3–4. – С. 198–207.
3. Воробьева О. Текстовые категории и фактор адресата / О. Воробьева. – К. : Высшая школа, 1993. – 199 с.
4. Зірка В. Мовна парадигма маніпулятивної гри в рекламі : автореф. дис. … докт. філол. наук : спец. 10.02.02 «Російська
мова» / В. Зірка. – К., 2005. – 26 с.
5. Иссерс О. Коммуникативные стратегии и тактики русской речи / О. Иссерс. – М. : Едиториал УРСС, 2003. – 284 с.
6. Поплавский Б. О мистической атмосфере молодой литературы в эмиграции / Б. Поплавский // Поплавский Б. Неизданное. Дневники. Статьи. Стихи. Письма / Б. Поплавский. – М. : Христианское изд-во, 1996. – С. 256–259.
7. Якобсон Р. Лингвистика и поэтика / Р. Якобсон // Структурализм: «за» и «против». – М. : Прогресс, 1975. – С. 193–230.
8. Dillard J. Primary and secondary goals in the production of interpersonal influence messages / J. Dillard, C. Segrin, J. Harden //
Communications Monographs. – 1989. – Vol. 56. – P. 19–38.
9. Faryno J. Дешифровка / J. Faryno // Russian Literature. – 1989. – Vol. XXVI/I. – P. 1–68.
10. Kellerman K. Communication: Inherently Strategic and Primarily Automatic / K. Kellerman // Communication Monographs. –
1992. – Vol. 59. – P. 288–300.