КОМУНІКАТИВНИЙ ПІДХІД ДО НАВЧАННЯ ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНОМУ ЧИТАННЮ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ У НЕМОВНОМУ ВНЗ

  • Лариса Андріївна Субота доцент кафедри гуманітарних наук Національного фармацевтичного університету
Ключові слова: комунікативний підхід, професійно-орієнтоване читання, мовленнєва діяльність, науковий стиль, компетенція, смисловий аналіз

Анотація

У статті розглянуто процес реалізації комунікативного підходу в навчанні професійно-орієнтованому читанню іноземних студентів немовних вузів на заняттях з російської/ української мови, узагальнені основні види роботи з науковими текстами, що використовуються як дидактичний матеріал під час навчання мові спеціальності.

Біографія автора

Лариса Андріївна Субота, доцент кафедри гуманітарних наук Національного фармацевтичного університету

кандидат філологічних наук

Посилання

1. Барабанова Г. В. Методика навчання професійно-орієнтованого читання в немовному ВНЗ: [монографія] / Г.В. Бараба-
нова. – Київ: ІН-КОС, 2005. – 315 с.
2. Бондар Л. А. Механізми перекладу англійських термінів-новоутворень українською мовою / Бондар Л. А. // Структура і се-
мантика мовних одиниць. Філологічні студії. Наук. вісник Криворізького пед. ун-ту. Зб. наук. пр. – Вип. 6. – Ч. 2. – 2011. – С. 81-87.
3. Бондар Л. А. Механізми перекладу англійських термінів-новоутворень українською мовою [Електронний ресурс] /
Л. А. Бондар – Режим доступу до ресурсу: journal.kdpu.edu.ua/filstd/article/download/515/485.
4. Гришкова Р. О. Педагогічні засади формування іншомовної соціокультурної компетенції студентів нефілологічних
спеціальностей у процесі фахової підготовки: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктор. пед. наук: спец. 13.00.04 – «Те-
орія та методика професійної освіти» / Р. О. Гришкова. – Київ, 2007. – 38 с.
5. Гришкова Р. О. Реалізація оновленого змісту англомовної підготовки студентів нефілологічних спеціальностей в умовах
сьогодення / Р. О. Гришкова. // Педагогіка. Наукові праці. Том 123. – 2009. – С. 94-98.
6. Комунікативні методи та матеріали для викладання англійської мови / Перекл. з англ. мови та адаптація Л. В. Биркун,
Вступ. В. В. Мошков. – Oxford: OxfordUniversityPress, 1998. – С. 20-48.
7. Кусько К. Ф. Лінгвістика тексту за фахом / К. Ф. Кусько// Лінгводидактична організація навчального процесу з іноземних
мов у вузі. Колективна монографія. – Львів: Світ, 1996. – 134 с.
8. Поліна В. С. Нові методичні підходи до викладання іноземної мови в умовах навчального комплексу неперервної освіти /
В. С. Поліна // Педагогіка і психологія :науково-теоретичний та інформаційний журнал АПН України.– К. : Педагогічна преса,
12/2004. – № 4 (45).– С. 36-46.
9. Скляренко Н. К. Сучасні вимоги до вправ для формування іншомовних мовленнєвих навичок та вмінь / Н. К. Скляренко //
Іноземні мови. – 1999. – № 3. – С. 3-8.
10. Субота Л. А. Русский язык / Л. А. Субота // Учебник для иностранных студентов высших учебных заведений Украи-
ны. – Ч. II. – Х. : Майдан, 2009. – 344 с.
11. Тарнопольський О. Б. Методика навчання англійської мови на 2 курсі технічного вузу / О. Б. Тарнопольський. – К. :
Вища школа, 1993. – 167 с.– С. 54.
12. Тимощук, І. В. Особливості викладання англійської мови професійного спрямування студентам економічних спеціаль-
ностей / І. В. Тимощук // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. 2013. – Вип. 4. – С. 64-68.
13. Чередніченко Г. А. Методика навчання іншомовного професійно-орієнтованого читання студентів немовних вищих
навчальних закладів / Г. А. Чередніченко, Л. Ю. Шапран, Л. І. Куниця // Вісник ХНУ. – 2010. – № 17. – С. 150-157.
14. Филянина Н. Н. Русский язык. Пособие по научному стилю речи для иностранных студентов 3-4 курсов медико-фар-
мацевтического профиля / Н. Н. Филянина, В. В. Цыганенко, Т. В. Гаврюшенко, Т. В. Крысенко, Л. А. Субота, Л. В. Синявина,
Е. А. Долгая. – Харків: НФаУ, 2011. – 424 с.
Опубліковано
2019-06-26