СТРАТЕГІЯ КОНФРОНТАЦІЇ В ПОЛІТИЧНОМУ ДИСКУРСІ (НА МАТЕРІАЛІ СЛОГАНІВ НІМЕЦЬКОЇ ТА УКРАЇНСЬКОЇ ПОЛІТИЧНОЇ РЕКЛАМИ)

  • Тетяна Павлівна Ковальова доцент кафедри германської філології та зарубіжної літератури Жи¬ томирського державного університету імені Івана Франка
Ключові слова: стратегія конфронтації, комунікативна тактика, експлікація/імплікація, політичний дискурс, політичний слоган

Анотація

У статті досліджуються мовленнєві тактики експліцитного й імпліцитного вираження конфронтаційних відносин між учасниками політичної комунікації в німецьких та українських політичних слоганах. Зіставний аналіз мовних аспектів комунікативної взаємодії в умовах політичного конфлікту розкриває особливості досліджуваних національних політичних дискурсів

Біографія автора

Тетяна Павлівна Ковальова, доцент кафедри германської філології та зарубіжної літератури Жи¬ томирського державного університету імені Івана Франка

кандидат філологічних наук

Посилання

1. Граудина Л.К. Культура русской речи : [учебник для вузов] / Л.К. Граудина, Е.Н. Ширяев. - М. : НОРМА, 2000. - 560 с.
2. Гуз О.П. Насмішка та іронія як основні засоби вираження вербальної агресії в політичному дискурсі (на матеріалі промов
Ж.-М. Ле Пена) / О.П. Гуз [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://esnuir.eenu.edu.Ua/bitstream/123456789/1715/3/
Huz%20mockery.pdf.
3. Гулак Т.В. Ціннісні структури сучасного рекламного дискурсу (на матеріалі російської комерційної та політичної
реклами) : автореф. дис. ... канд. філол. наук : спец. 10.02.02 «Російська мова» / Т.В. Гулак ; Харківський нац. пед. ун-т
ім. Г.С. Сковороди. - X., 2005. - 20 с.
4. Зернецька О.В. Політичний дискурс: комунікативні стратегії інформаційної доби / О.В. Зернецька, П.В. Зернець-
кий // Вісник Львівського національного університету імені Івана Франка. Серія «Журналістика». - Львів : Львів, нац. ун-т
ім. І. Франка, 2004. - Вип. 25. - С. 90-96.
5. Калинин К.Е. Коммуникативные стратегии убеждения в англоязычном дискурсе : дис.... канд. филол. наук: спец. 10.02.04
«Германские язики» / К.Е. Калинин ; Нижегородский гос. лингвистический ун-т им. НА. Добролюбова. - Нижний Новгород,
2009. - 187 с. - [Електронний ресурс]. -Режим доступу : http://www.dissercat.com/content/kommunikativnye-strategii-ubezhdeniyav-
angloyazychnom-politicheskom-diskurse?_openstat=cmVmZXJlbi5jb207bm9kZTthZDE7.
6. Киселев КВ. Синтаксические характеристики предвыборных слоганов / К В . Киселев [Електронний ресурс]. - Режим
доступу : http://discourse-pm.ur.ru/avtor/kiselev.php.
7. Кондратенко Н.В. Риторичні засоби мовленнєвого впливу в політичній телерекламі / Н.В. Кондратенко [Електронний
ресурс]. - Режим доступу : http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis.../cgiirbis_64.exe.
8. Кокоза Г.А. Комунікативні стратегії і тактики персоналізації публіцистичного дискурсу мовними одиницями на позначення
одягу / Г.А. Кокоза // Філологічні трактати. - Суми : Вид-во СумДУ, 2010.-Т. 2 . -№ 1.-С. 40^4.
9. Кутуза Н.В. Гіпнотичні техніки в рекламному дискурсі / Н.В. Кутуза // Ученые записки Таврического национального
университета имени В.И. Вернадского. Серия «Филология». - Т. 20(59). - 2007. - № 3 . - С. 439^44.
10. Морозова Е.Г Политический рынок и политический маркетинг: концепции, модели, технологии / Е.Г Морозова. - М. :
Российская политическая энциклопедия, 1999. - 2 4 7 с. - [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://grachev62.narod.ru/
morozova/chapt07.htm.
11. Паршина ОН. Стратегии и тактики речевого поведения современной политической элиты России / ОН. Паршина.
-Астрахань : Изд-во АГТУ, 2004. - 196 с.
12. Почепцов ГГ. Коммуникативные технологии двадцатого века / ГГ. Почепцов [Електронний ресурс]. - Режим доступу :
http://rex.vniigim.ru/HTML/kommunik-lek.doc.
13. Семенюк OA. Основи теорії мовної комунікації : [навч. посібник] / OA. Семенюк. - К. : ІнЮре, 2009. - 276 с.
14. Третьякова B.C. Конфликт глазами лингвиста / B.C. Третьякова // Юрислингвистика: русский язык в его естественном
и юридическом бытии. - Барнаул, 2000. - С. 127-140. - [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://www.philology.ru/
linguistics2/tretyakova-00.htm.
15. Чудинов А.П. Современная политическая коммуникация : [учеб. пособие] / А.П. Чудинов. - Екатеринбург : Уральский
гос. пед. ун-т, 2009. - [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://window.edu.ru/resource/014/67014/files/ucheb_posobie.pdf.
16. Lariscy R. Why negative political ads work / Ruthann Lariscy [Електронний ресурс]. - Режим доступу :
http://www.cnn.eom/2012/01/02/opinion/lariscy-negative-ads/#.
Опубліковано
2019-04-22